Szolgáltatások

vedooltasVédőoltások beadatásával tudjuk megóvni kedvenceinket a fertőző betegségektől. Egy-egy állat megfelelő vakcinázási tervét mindig egyedileg kell megválasztani.

Erről az állattulajdonos az állat életmódjával kapcsolatos információi valamint az állatorvos szakmai megítélése alapján lehet dönteni. Ezért minden esetben egyezetjük, milyen céllal (például munka vagy hobbi kutya) vásárolták az állatot, fogják-e kutyaiskolába, nagyobb kutyaközösségbe vinni.

Utóbbi esetben például az alap oltási soron kívül javasolt kennelköhögés ellen is vakcinázni kedvencünket. Tisztázandó, hogy erdős, fás területen fog-e gyakran járni a kutya, például vadászkutyák vagy olyanok, melyekkel gyakran sportol együtt a gazdi. Ebben az esetben babeziózis elleni védőoltás jöhet szóba.

Macskák esetében alapvető fontosságú, hogy csak a lakásban fog élni vagy kertbe is kimehet-e az állat. Utóbbi esetben mindenképpen javasolt a macskaleukózis elleni védőoltást is beadatni. Erdőszélen élő, vagy nagyobb területet bejáró macskák esetén – ugyan rájuk nézve nem kötelező – mégis javasolt a veszettség elleni védőoltás beadása is.

A védőoltások beadása nem jár jelentős fájdalommal, a hűtő hőmérsékletű vakcina bőr alá történő befecskendezése kissé kellemetlen csípésszerű érzés lehet. Általában inkább az idegen helytől, szagoktól való félelem miatt viselik elutasítóan az állatok. Emiatt rendelőnkben törekszünk a kedvencek félelmének maximális oldására, például jutalomfalattal megajándékozva a félős pácienst.

Általában, ha kölyök kortól rendszeres időközönként sor kerül egy-egy állatorvosi látogatásra, és ott az állat jó élményekben is részesül, előbb-utóbb megtanulja, hogy a kis kellemetlenségek ellenére a dolog „átvészelhető”. A legtöbbször az okozza a nehézséget, ha az állat akkor kerül először állatorvoshoz, amikor súlyosan megbetegedik, és ekkor nemcsak fájdalma van, még egy idegen helyen, kellemetlen élményben is van része.

A védőoltások rendszeres beadása azért is hasznos, mert rendszeres állatorvosi vizsgálatot jelent. Ez fontos azért, mert így az ideje korán felismert betegségek hatékonyabban kezelhetők, és hasznos azért is, mert az állat megtanulja „eltűrni” a vizsgálat lépéseit (fonendoszkópos hallgatózás, lázmérés stb…).